Failed: bson encoding error: BSON element key cannot contain null bytes
mongo, mongodb, bson, null, key
2024-08-24
Nem bízol a kollégáidban? Akkor valamit rosszul csinálsz!
bizalom vezetokent
2023-05-03
Dolgok, amikről a programozók azt hiszik, hogy tudják, de tévednek
programozoi-tevhitek-falsehoods
2023-04-08
A programozóktól meg kell szabadulni
chatgpt no-code low-code
2023-01-22
Miért fontosak a személyes adatok egyáltalán?
privacyaware, privacy
2023-01-07
Egy tanmese a szerény, de tehetséges informatikusról, akit én csak Gézának hívok
privacyaware, privacy
2023-01-02
Beskatulyáznád magad egy termékkel? Gondold át még egyszer!
learning, vendorlockin, risky
2022-12-11
Rekrúterekről és állásajánlatokról
bérsáv, recruiter, relevancia
2022-10-30
"A hídon akkor kell átmenni, amikor odaérünk."​ - YAGNI
yagni, pagni
2022-10-17
"A lényeg, hogy a munka készen legyen!"
agile, estimation, becsles, scrum, home office
2022-08-20
Munka vs. hivatás, a klasszikus dilemma
hr, hobbi, munka, egyensuly, hivatas
2022-07-18
Miért nem fogok nálatok technikai interjún részt venni?
technikai interju, hr, recruit, leet code, coding challenge, take home challenge
2022-07-04
"Hogyan építsek kapcsolati tőkét, ha karriert szeretnék váltani?"
linkedin, tippek, trukkok
2022-06-10
Junior/Medior/Senior, hogyan mérjük?
junior, medior, senior, hr, grade, level, experience
2022-05-09
11 tipp frontendeseknek, hogyan tegyék hatékonyabbá a munkájukat
frondend, vscode, angular
2021-10-31
Motion zoom - mozgás alapú képrekonstrukció
#52het
2021-06-01
Gesture Launcher
#52het
2021-05-31
CellEvent, első Android alkalmazásom
#52het
2021-05-19
Notebookcheck, azaz hogyan válasszuk ki a legjobb ár-érték arányú eszközt
#52het
2021-05-18
Torrent multiplexer
#52het
2021-05-17
Process watcher, logger
#52het
2021-05-05
Lazy loading material dialog content
lazy loading, angular, material, dialog
2020-12-28
Runtime configuration loading in Angular
angular, runtime, configuration, settings, environment, production
2020-03-29
How to start an Angular project?
angular
2020-03-11
Az 52 hét projekt
#52het
2020-01-01
Akkutöltöttség-jelző
#52het
2020-01-01
NetClub - Kollégiumi internetszolgáltató
#52het
2019-12-31
DeeJayy - Lost Terminal
#52het
2019-12-31
Counter Strike monitor
#52het
2019-12-31
Kollégiumi CS bajnokság 2005
#52het
2019-12-31
Mozgásérzékelős képrögzítő, Camera Capture
#52het
2019-12-30
Többszörös host pingelő
#52het
2019-12-30
Sávszélesség mérő, tesztelő
#52het
2019-12-30
Generáljunk hamis adatokat
#52het
2019-12-30
SQL lekérdezések parancssorból, odbc-vel
#52het
2019-12-30
Nonogram generátor (aka. "Fesse feketére")
#52het
2019-12-30
Egyedi chat alkalmazás, kliens és szerver
#52het
2019-12-29
FontSelector - betűtípusválasztó / font preview
#52het
2019-12-28
Saját hálózati kommunikációs segédszoftver - sox
#52het
2019-12-28
Csoportos e-mail küldő szoftver Delphiben
#52het
2019-12-28
Universal Api caller module for Angular 7-9 With NGRX state management
Ngrx, API, Effects, HttpClient
2019-07-02
A leghosszabb projekt
#52het
2019-04-19
Legelső kioszk projektem: Stari Sör Jukebox
#52het
2019-02-28
BPM számláló
#52het
2018-11-01
Assembly féléves beadandók
#52het
2018-11-01
Chatbot before it was cool
#52het
2018-10-30
StartX - Cseréljük ki a windows tálcáját és a Start menüt
#52het
2018-10-28
What? - fájltípus azonosító
#52het
2018-10-27
Transport Tycoon DirectX
#52het
2018-10-26
Diff - fájlösszehasonlító
#52het
2018-10-26
De Facto - Szoftverfelügyelet
#52het
2018-10-25
CD és DVD katalogizáló
#52het
2018-09-24
MP3 segédeszközök
#52het
2018-09-24
Keylogger - azaz billentyűleütés-figyelő és naplózó alkalmazás
#52het
2018-08-29
Az örök projekt: személyes weboldal és blog
#52het
2018-08-14
Szógyakorló nyelvtanuláshoz
#52het
2018-08-13
Warzone 2100 mentett játék szerkesztő
#52het
2018-08-13
Rejtett Windows-beállításokat konfiguráló program: TweakMaster
#52het
2018-08-13
A DrótPostaGalamb levelezőprogram adatfájljainak dekódolása
#52het
2018-08-13
Privacy jegyzet
2018-07-30
Egy éve ilyenkor
2018-07-25
The Matrix - konzol szimuláció
#52het
2018-07-13
Kakaóreceptkönyv
kakaó
2018-06-29
Crackelés!
#52het
2018-06-22
A K.I.T.T. challenge
#52het
2018-06-18
Doom 2 botokkal
#52het
2018-06-16
Römi játék Delphiben
#52het
2018-06-09
MeetsCow & DeeJayy - Intro
#52het
2018-06-09
Direct viewer - bitmap megjelenítő
#52het
2018-06-09
bazMAG
#52het
2018-06-09
Console Vision - Konzolos ablakkezelő Delphiben
#52het
2018-05-01
Quake 2 egy floppyn
#52het
2018-04-20
Játék-kitömörítők
#52het
2018-04-12
Tetszőleges program elrejtése Windows tálcáról
#52het
2018-04-05
Személyre szabás
#52het
2018-03-28
A year with Angular 5, 6 - Angular 2018
#angular5 #angular #resources #articles
2018-03-16
Az ikon evolúciója
#52het
2018-03-14
Betűtípusok
#52het
2018-03-04
Billentyűzet-gyakorló
#52het
2018-02-28
Zenél is a DeeJayy?
#52het
2018-02-22
Térképrajzoló az Ascii 3D labirintushoz
#52het
2018-02-19
Ascii 3D labyrinth
#52het
2018-02-14
52 hét - 52 projekt, avagy #eletem
#52het
2018-02-14
Dockerezzünk virtualizált környezetben!
docker, xen, ubuntu
2017-11-12
A cloud-initramfs-copymods hatásai paravirtualizált környezetben
ubuntu, xen, copymods, docker, docker-ce, docker.io
2017-11-11
Virtualizáljunk Xen 4.6-tal Ubuntu 16-on (Xenial)
ubuntu, xen, virtualizálás, hypervisor, debootstrap
2017-11-04
Álláskeresésem története
álláskeresés, it, fejvadászok, linkedin, job
2017-10-24
FAR Manager competitors
far manager, file managers
2010-01-01
Blog
blog
2001-01-02

Doom 2 botokkal

- 2000 -

"Nem tudom, hogy miféle fegyverekkel harcolnak majd a harmadik világháborúban, de ezt tudom, hogy mivel a negyedikben: kövekkel és botokkal" - Albert Einstein

Oké, nem teljesen erről van szó. Viccesnek hangzana egyébként a Doom 2-t tényleg fadarabokkal játszani, de el kell, hogy keserítsem az olvasót. A "bot" a számítógépes játékiparban - kevés kivételtől eltekintve - nem a fegyvert jelenti, hanem a "robot" szó rövid változata. Fontos tisztázni azt is, hogy bár a single player módú játékokban úgy egyébként minden ellenfél robot (a számítógép irányítja), a "bot" konkrétan a játékossal megegyező kinézetű és viselkedésű ellenfelet jelenti. Történetileg nem tudom pontosan megmondani az első BOT-ok megjelenését a játékokban, annyi biztos, hogy a Counter Strike-ban 2001-2 környékén már voltak. Ezeket a BOTokat egy meglehetősen buta algoritmus irányította és szükségük volt arra, hogy valaki bejárja előtte a pályákat, hogy tudják, egyáltalán merre lehet menni. Ma sincs ez egyébként másként, hiába az AI hype.

És hogyan kerül 2000-ben a Doom 2-be BOT? Némi csúsztatással!

A dolog ugyanis úgy néz ki, hogy vannak a szokványos gépi ellenfelek:

A kor grafikájának megfelelően ezen szörnyek (és a játékos is) több szemszögből történő megjelenítése minden pozícióban (és persze minden egyes mozdulathoz) különböző képet igényelt, nagyjából így:


a CyberDemon körbefordul

Ugyanez igaz volt magára a játékosra is, hiszen ha többen hálózatban játszottunk, akkor egymást is látnunk kellett minden irányból.


minden egyes mozzanat külön kép, ez itt például 5 db

A Doom 2-höz több szerkesztőprogramot is készítettek, amiből kettőt használtam a cél megvalósításához:

  1. játékszerkesztőt (wintex/deth)
  2. pályaszerkesztőt

A játékszerkesztő arra kellett, hogy a szörnyek különböző nézeteit a játékos nézeteire cseréljem. Ezzel azt értem el, hogy tetszőleges szörny tudott úgy kinézni, mint egy játékos (felsejlik a BOT definíciója).

Egy dolgot kellett már csak áthidalni, hogy úgy is viselkedjen, ami már egy kicsit nehezebb téma volt, hiszen külön logikát nem lehetett a játékhoz adni. Kerülőmegoldásnak az jutott eszembe, hogy "végülis, ha ugyanazokkal a fegyverekkel támadnak a szörnyek, mint amiket a játékos is használhat, az hihető".

Ekkor fogtam a pályaszerkesztőt, és az egyes pályákra random helyekre letettem a játékosnak kinéző szörnyeket. A kilenc fegyverből jóindulattal 8-at, szigorúan véve 6-ot sikerült szimulálni. Hiánypótló volt ez (mint a koffeinmentes kávé este, alkoholmentes sör vezetés előtt) abban az időszakban, amikor LAN-party maximum negyedévente volt, a Doom 2 pedig nem volt alkalmas interneten keresztüli játékra.