Térképrajzoló az Ascii 3D labirintushoz
Amikor megismerkedtem a Turbo Pascal grafikus lehetőségeivel, továbbgondoltam a korábbi projektet és a falak éleit már vonalakkal rajzoltam meg és nem karakterekkel. A 3D-hez viszont akkor még nem volt meg az elméleti hátterem, ezért továbbra is statikus képek között lehetett a kurzormozgató billentyűkkel lépkedni.
Volt viszont egy megvalósíthatóbb ötletem: valahogyan pályákat kellene alkotni a játékhoz. Nagyjából ebben az időben tanultam ki a billentyűzetkezelés (scancode!) részleteit is és jó ötletnek tűnt, hogy minden (alt|ctrl|shift)+[f1-f12] kombinációra egy-egy előre definiált elágazást tudjak elhelyezni egy felülnézeti térképen.
Nagyjából ilyen elemeket kell elképzelni:
Rendelkezésre állt egy képernyőnyi hely, ahol a kurzormozgatókkal az üres négyzetekre lépkedtem és ebből a készletből rakosgattam le az elemeket, majd a végén egy térkép lett, amit be lehetett volna járni a játékban.
Amikor már működött a program, nagyon kevés féle elágazást lehetett letenni, ezért elkezdtem összegyűjteni, hogy milyen variációk vannak, leginkább papírra rajzoltam őket (mindig is papíros tervező voltam, illetve vagyok máig). A négyzetrácsos füzetbe naphosszat körmöltem a lehetséges összeállításokat, majd egy idő után rájöttem, hogy ezek számossága bőven meghaladja a billentyűzeten lévő összes kombináció számát, mellesleg elég nehézkes lett volna fejben tartani vagy akár egy pályát csinálni ilyen módon.
Ekkor szemléletet váltottam és az előre definiált ábrák helyett magát a 3x3-as elemet lehetett billentyűkkel szerkeszteni.
A projekt nagyjából eddig a fázisig jutott, a térképet ugyan meg lehetett rajzolni, menteni, de a játékban felhasználni nem.