Ascii 3D labyrinth
Persze akkor még nem így hívtam, hanem csak egyszerűen 'Labirintus'. Amikor először láttam a Doom-ot élőben, nagyon mély nyomot hagyott bennem, gyakorlatilag azóta is FPS rajongó vagyok és igyekszem kipróbálni mindent, amit a hardverem elbír.
Amikor eme projektre adtam a fejem, azt hiszem 1995-öt írtunk.
Sajnos a Turbo Pascal ismereteim nem értek még el oda, hogy grafikus (egavga.bgi!) programokat írjak, így megpróbáltam ascii-ban megalkotni egy labirintusból kijutós játékot.
Valahogy így kell elképzelni:
Animáció nem volt, a billentyűzet iránynyilainak segítségével tudtál navigálni attól függően, hogy merre lehetett menni. Az elágazásokat egyesével "rajzoltam" meg (writeln('+-----...')
) és egy nagyon hosszú if-then-else
sorozat végén, ha mindenhol a jó irányba mentél, végül kijutottál a labirintusból.
A programot egy, az iskolámtól 4 hétre kölcsönkapott 286-oson írtam, a forráskódja már nincs meg.