Direct viewer
Amikor a játékokban lévő anyagok (képek, zenék, stb) kitömörítésén ügyködtem, felmerült az igény, hogy az ismeretlen formátumú fájlokba bele tudjak nézni. Általában ránézésre meg tudtam tippelni, hogy (bit)képfájlról van szó (jellegzetes a felépítése), de a tartalmát a szöveges képernyőről nem tudtam kivenni. Ezért készítettem egy programot, ami minden fájlt bitképként jelenít meg, függetlenül attól, hogy mi a kiterjesztése (pl. BMP vagy JPG).
Így született meg a Direct viewer (dv.exe).
Az "előreolvasás" ennyi év távlatából nekem sem volt egyértelmű, de rájöttem: ennyi bájtot fog kihagyni az elejéről, tehát más pozíciótól kezdi az adatokat olvasni.
Itt van például az ikonom egyik első változatának nyersen megjelenített képe:
A színek persze teljesen rosszak, nem is ebben jó a program, hanem abban, hogy ki lehessen venni azt, hogy mit ábrázol a kép, amit ki tudja, honnan szedtem össze.
Ez egy közönséges, valódi BMP fájl nyers és eredeti változata: